Pobierz PDFPobierz PDFDrukujDrukuj

Wniosek o zapewnienie dostepności

Data ogłoszenia: 2022-03-31

 

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Szkołę Podstawową im. TOW "Gryf Pomorski" w Redkowicach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej szkoły, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.

Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności - wniosek o zapewnienie dostępności

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • osobiście: w sekretariacie szkoły w godzinach urzędowania,
  • korespondencją pocztową na adres: Szkoła Podstawowa im. TOW  ,,Gryf Pomorski" w Redkowicach Redkowice 18, 84 - 351 Nowa Wieś Lęborska, lub
  • korespondencją elektroniczną na adres mailowy: szkolaredkowice@nwl.pl
  • poprzez ePUAP

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę - wniosek składa się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

 


Data publikacji: 31.03.2022 (12:47)Data aktualizacji: 31.03.2022 (12:47)
Osoba publikująca: Dariusz WaszczukOsoba modyfikująca: Dariusz Waszczuk
Autor: Dariusz Waszczukliczba wejść: 34

Przejdź do góry strony